Niskie ceny produktów i wygoda zakupów to nie wszystko. Najważniejszym trendem w handlu tradycyjnym staje się obecnie personalizacja. Poznawanie, zamiast kreowania, potrzeb klientów, okazuje się być kluczowym czynnikiem decydującym o skuteczności sprzedaży. Za pomocą jakich narzędzi sklepy mogą dostosowywać swoją ofertę do oczekiwań odwiedzających, zwiększając przy tym konwersję?

 

Tradycyjne sklepy – nowoczesna technologia

Rozwój technologii i zmiana przyzwyczajeń klientów sprawiają, że dotychczasowe modele sprzedaży detalicznej okazują się być niewystarczające. Odpowiedzią na to jest rewolucyjna technologia w postaci beaconów, które już w niedalekiej przyszłość mogą stać się nieodłącznym elementem tradycyjnego handlu. Sygnały wysyłane przez te niewielkie, bezprzewodowe urządzenia za pomocą technologii Bluetooth Low Energy, odbierane są przez znajdujące się w pobliżu smartfony i tablety. Właścicielom sklepów beacony pozwalają na tworzenie kontekstowych informacji, które następnie wyświetlają się na urządzeniach potencjalnych klientów.

Co ciekawe, badania Connected Commerce przeprowadzone przez DigitasLBi pokazują, że aż 70% konsumentów jest gotowych do zintegrowania urządzeń z mobilnymi z technologiami oferowanymi przez sklepy offline pod warunkiem otrzymania z tego wymiernych korzyści.

 

Personalizacja tu i teraz

Jedno jest pewne – klienci nie lubią być atakowani dziesiątkami reklam, które docierają do nich w niewłaściwym czasie i miejscu. Dlatego tak ważne jest, w przypadku sklepów offline, przekazywanie im informacji tylko o tych produktach, których naprawdę potrzebują w danym momencie. Narzędziem personalizacji w czasie rzeczywistym już teraz stają się beacony, za pomocą których do klienta może być wysłany komunikat o promocjach czy nowościach w sklepie w chwili, gdy tylko znajdzie się w jego pobliżu.

Wykorzystanie beaconów pozwala przyjrzeć się zachowaniom kupujących związanym z wyborem produktów czy wartością zakupów, by następnie, na podstawie tych danych, tworzyć jak najlepiej dopasowane do nich oferty. Te bowiem dają klientowi poczucie wyjątkowości i wyróżnienia spośród setek innych kupujących.

 

Wykorzystanie analityki

Zgodnie z badaniami firmy BIA/Kelsey, wydatki reklamowe związane z lokalizacją konsumentów wzrosną w 2019 roku do 18,2 miliardów. Kluczowym aspektem personalizacji ofert w sklepach tradycyjnych jest przy tym umiejętne zbieranie i przetwarzanie danych o klientach. Na podstawie zgromadzonych za pomocą beaconów informacji, sklepy mają możliwość śledzenia liczby odwiedzających, poznania ich danych demograficznych, mierzenia konwersji oraz szacowania lojalności klientów.

Reklama