Handlowcy zrobią wszystko, aby sprzedać konsumentom jak najwięcej produktów. Aby zrealizować swój cel posuwają się do różnych działań, stosując różnego rodzaju chwyty marketingowe. Klienci bezwiednie się na nie nabierają, ślepo wierząc, że wybór, którego dokonali jest ich świadomą decyzją.

Magia kolorów

Jaskrawy kolor czerwony lub pomarańczowy kojarzony jest bardzo często z promocją i obniżką cen. Dlatego też handlowcy z premedytacją stosują listwy cenowe przy półkach sklepowych właśnie o takich barwach. Klientowi wydaje się, że udało mu się upolować okazję i chętniej wybiera dany produkt. Mimo że w rzeczywistości dostępny jest on w regularnej cenie.

Strategiczne rozmieszczenie na półkach

Znane chwyty marketingowe takie jak umieszczanie najdroższego towaru na półkach znajdujących się wprost na wysokości oczu kupujących są znane i z powodzeniem stosowane od wielu lat. Udowodnione jest, że chętnie wybieramy produkty, które jako pierwsze przykują naszą uwagę.

Miła atmosfera

Sklepy stacjonarne dbają o to, aby klientom było miło i przyjemnie. Dużą rolę odgrywa dyskretna, wpadająca w ucho, spokojna muzyka. Powoduje ona atmosferę rozluźnienia. Klient dzięki temu przestaje się śpieszyć i więcej czasy poświęca na zakupy. Niektórzy handlowcy uzupełniają ten efekt o zapach, rozpylając pewne aromaty. Nic tak nie zachęca do zakupów jak zapach świeżo wypieczonego pieczywa.

Zmora rodziców

Najbardziej chyba sprawnym chwytem marketingowym są produkty umieszczane przy kasach. Najczęściej są to małe drobnostki jak batoniki i cukierki. Bardzo chętnie sięgają po nie zwłaszcza dzieci. Jak im odmówić?

Kupuj z głową

W dobie skrupulatnie planowanych działań marketingowych klienci nie są w stanie w pełni przeciwstawić się różnego rodzaju manipulacjom. Ważne jest, aby dokonywać wyborów zakupowych świadomie i z rozwagą, a nie pod wpływem impulsu i atrakcyjnej reklamy.