Prowadząc stronę internetową o ciekawej tematyce, warto poświęcić czas, aby dotrzeć do szerokiego grona czytelników. Oprócz regularnego publikowania oryginalnych treści, na prowadzenie strony internetowej składa się również analiza statystyk, które pomagają w jej ciągłym rozwijaniu i ulepszaniu.

W jaki sposób prowadzić analizy statystyczne strony internetowej?

To bardzo proste. Wystarczy do tego jedno narzędzie, z którego można korzystać bezpłatnie. Mowa o Google Analytics, udostępniane przez firmę Google. Obecnie narzędzie Google Analytics dostępne jest dla każdego użytkownika posiadającego konto Google. Obsługa nie jest zbyt skomplikowana, a firma na stronie internetowej omawianego narzędzia udostępnia szereg instrukcji, przewodników dla początkujących i materiałów szkoleniowych w formie opisu tekstowego, prezentacji i filmów, dokładnie opisując w nich proces instalacji, użytkowania, a także dostępne opcje raportowania.

Jak Google Analytics może pomóc w rozwoju witryny internetowej?

Narzędzie Google Analytics oparte jest na wydajnej i bardzo prostej w obsłudze platformie do tworzenia raportów. Pozwala decydować, jakie dane chcemy oglądać, a także dostosowywać wszystkie raporty do własnych potrzeb. Usługa Google Analytics umożliwia zarówno pomiar wielkości sprzedaży i liczby konwersji, jak i zapewnia wgląd w to, jak czytelnicy korzystają z naszej strony internetowej. Ponad to, generując odpowiedni rodzaj raportów możemy zdobyć informacje, jak użytkownicy dotarli do naszej strony internetowej i co możemy zrobić, żeby zachęcić ich do regularnych powrotów.

Jakie przykładowe raporty możemy wygenerować w Google Analytics?

Przy użyciu narzędzia Google Analytics możemy raportować interesujące nas dane w czasie rzeczywistym, czyli na bieżąco podglądać to, co dzieje się aktualnie na stronie. Przykładowo: możesz sprawdzić , ilu użytkowników w danym momencie przegląda witrynę, skąd przyszli i co wyświetlają. Raporty te pokazują, czy nowa treść umieszczona na stronie jest popularna itp. Tworząc raporty niestandardowe, możemy wybrać konkretne informacje, do których narzędzie ma wykonać raport. Dzięki Google Analytics możemy prowadzić analizę konwersacji, reklam, danych mobilnych i treści, a każdy raport dostosowany jest to indywidualnych potrzeb i wymagań autora strony internetowej. Zdobyte informacje pozwolą na sprawne rozwijanie naszej strony internetowej zgodnie z oczekiwaniami czytelników.

Reklama