Sklep online to dobry pomysł na rozkręcenie własnego biznesu. W ten sposób, przy stosunkowo niewielkich kosztach, możemy rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej. Aby jednak sklep online mógł funkcjonować w pełni legalnie, konieczne jest zamieszczenie jego regulaminu. Przeczytaj, co powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Czym jest regulamin sklepu internetowego?

Regulamin sklepu internetowego to umowa, która zawierana zostaje między sprzedającym a jego klientem. Dokładnie reguluje ona warunki transakcji kupna-sprzedaży. Zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, każdy sklep internetowy musi mieć umieszczony w widocznym miejscu regulamin. Dużą wygodą dla klientów jest również zamieszczenie go w formie PDF. Za nieumieszczenie regulaminu grożą surowe kary, sięgające nawet 10% rocznych przychodów.

Co powinno się znaleźć w regulaminie sklepu online?

Przede wszystkim, regulamin powinien jasno określać przedsiębiorcę i przedstawiać pełną informację na jego temat. Ważne jest również wskazanie momentu, w którym dochodzi do zawarcia transakcji.

Oczywiście, regulamin sklepu dokładnie musi opisywać prawa i obowiązki, jakie ciążą na obydwu stronach: zarówno na sprzedającym, jak i kliencie. Ważne jest przy tym poruszenie kwestii technicznych – (klient musi spełnić pewne techniczne wymogi, aby być w stanie złożyć zamówienie) oraz sposób reklamacji.

Należy pamiętać o tym, że nie można zmieniać warunków sprzedaży, już w momencie, gdy klient złoży zamówienie. Poza tym istnieje cała masa zakazanych klauzul (obecnie ponad 5 tys. sformułowań), których umieszczenia w regulaminie sklepu jest zabronione. Nie można stosować w regulaminie sklepu zabronionych klauzul, gdyż grozi to nałożeniem wysokiej kary finansowej. Należy pamiętać o tym, że przepisy w tym zakresie dość często się zmieniają, a na przedsiębiorcy ciąży obowiązek śledzenia zmian i ewentualnego dostosowywania regulaminu.