Sklepy internetowe z roku na rok zyskują coraz szersze grono klientów wśród Polaków. Poniżej przedstawiam klika koncepcji, które pomogą zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Produkty

Dobrze, jeżeli każdy produkt jest szczegółowy opisany oraz posiada odpowiednią ilość zdjęć. Jest to ważny aspekt, ponieważ rzadko kiedy klient zdecyduje się zakupić przysłowiowego kota w worku.
Ilość produktów jest istotna,ponieważ zbyt duża ilość produktów w kategorii potrafi doprowadzić do paraliżu decyzyjnego, który będzie skutkować brakiem transakcji.

Eliminuj z oferty te pozycje, które wzbudzają najmniejsze zainteresowanie, twórz kontrasty produktowe.

Do każdego produktu postaraj się dopasować inne, które razem będą tworzyły ciekawe połączenie, pokaż dyskretnie klientowi które produkty będą pasowały do tego już zakupionego.

Strona internetowa

Strona musi być przejrzysta, to najważniejszy aspekt. Wszystkie produkty powinny być odpowiednio wrzucone do kategorii. Klienci powinni móc poruszać się po sklepie intuicyjnie. Grafika i design powinny nawiązywać do tego czym dokładnie handlujesz. Kolory tutaj również odgrywają ważny aspekt.

Sprzedaż online jest równie wymagająca co sprzedaż bezpośrednia. W sieci musisz wzbudzić zaufanie potencjalnych klientów. Ludzie czują się pewniej kupując w sklepie, który publikuje opinie innych klientów na swój temat. Im więcej pozytywnych opinii tym większe zaufanie.

Badania pokazują, że bardzo częstą przyczyną „porzucenia pełnego koszyka” był fakt pojawienia się sporej opłaty za dostawę. Wprowadź więc możliwość darmowej wysyłki po przekroczeniu danego progu. Dzięki temu zachęcisz potencjalnych klientów do większych zakupów jednorazowych.

Wprowadź również możliwość zapłaty przy odbiorze produktu, zwiększysz tym zaufanie do swojego sklepu internetowego.