Tworzenie silnej i rozpoznawalnej marki to proces niezwykle długi i złożony – nie da się tego zrobić w ciągu jednego tygodnia. Z drugiej strony – rozpoznawalność marki przynosi wiele korzyści, gdyż nie tylko zwiększa sprzedaż, ale także buduje pozytywny wizerunek. Trzeba pamiętać o tym, iż konkurencja jest ogromna i bez właściwych działań można pozostać daleko w tyle. Jednocześnie należy podążać za zmianami i budować rozpoznawalność marki nie tylko tradycyjnymi kanałami, ale także za pośrednictwem Internetu, który dzisiaj staje się jednym z podstawowych narzędzi marketingu. Zatem jakie działania należy podjąć?
Strona internetowa
Podstawowym narzędziem w budowaniu rozpoznawalnej marki jest dobra strona www, na której cała oferta będzie przedstawiona w sposób przejrzysty,kompleksowy i ciekawy. Warto zadbać o treści wysokiej jakości, szczegółowe opisy produktów, łatwość i intuicyjność nawigacji.
Badania pokazują, iż coraz więcej internautów ceni interesujące i przydatne informacje – dlatego warto na stronie prowadzić blog, na którym będą publikowane różnorodne artykuły, porady, testy, ciekawostki i nowinki.
Obecność na portalach społecznościowych
Rola portali społecznościowych stale wzrasta i każdy, kto chce zwiększyć rozpoznawalność marki powinien wykorzystywać ich siłę oddziaływania. Warto na takim portalu założyć konto, co umożliwi nie tylko kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami, ale także zwiększy możliwości reklamy i dotarcie do szerszego grona odbiorców.
Pozycjonowanie strony internetowej
Duża konkurencja na rynku sprawia, iż zazwyczaj wygrywa ten, kto jest lepiej widoczny. W praktyce oznacza to, iż jedną z podstawowych kwestii w promowaniu marki jest odpowiednie pozycjonowanie i optymalizowanie strony www pod względem treści i słów kluczowych. Tylko pojawianie się w pierwszych wynikach w wyszukiwarce daje możliwość większego ruchu na stronie, a tym samym skutecznego wypromowania marki.
Metodą znaną od dawna – i wciąż popularną – jest e – mail marketing, czyli zachęcanie potencjalnych klientów do skorzystania z danej oferty. Jednak ta forma zaistnienia w sieci musi być dobrze przygotowana – należy unikać wysyłania niechcianych informacji, gdyż może to przynieść odwrotny skutek.