Bardzo wiele osób będących właścicielami sklepów internetowych oraz marketingowców zajmujących się kwestiami sprzedaży podejmuje próbę pełnej analityki statystyk związanych ze sklepem. Wśród najpopularniejszych narzędzi służących do tego celu jest Google Analytics. Aby mieć dostęp do narzędzia należy założyć bezpłatne konto, a następnie zaimplementować kod śledzący do usługi.

Analiza statystyk w sklepie online- na co zwrócić uwagę?

Usługa Google Analytics może przede wszystkim sporo powiedzieć nam o tym, kim są klienci naszego sklepu. Wśród statystyk zbiorczych w danym zakresie czasu znajdziemy takie dane jak liczba użytkowników odwiedzających sklep, liczba odsłon oraz sesji. W liczbę odsłon wliczane są powtórne wizyty użytkowników na stronie, natomiast sesja definiowana jest jako okres, w którym użytkownik na różne sposoby korzysta z witryny lub aplikacji.

W Google Analytics znajdziemy także różne zmienne demograficzne opisujące odwiedzających nas użytkowników, takie jak i wiek oraz płeć, a nawet zainteresowania.

W Google Analytics dostępnych jest także sporo danych, które mogą powiedzieć nam coś więcej o zaangażowaniu użytkowników. Może to być chociażby stosunek liczby przeglądanych przez użytkownika stron do liczby sesji. Dodatkowo średni czas trwania sesji może powiedzieć nam ile czasu użytkownicy spędzają na naszej stronie. Dodatkowo współczynnik odrzuceń to procent wizyt na tle wszystkich odwiedzin, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony wejścia.

Efektywne pozyskiwanie klientów

Jeśli prowadzisz kampanie z zakresu marketingu on- line w Google Analytics w zakładce ‘Pozyskiwanie- Cały ruch- Kanały’ znajdziesz kluczowe informacje na temat tego, z jakiego źródła przychodzą użytkownicy odwiedzający Twoją stronę.

To zestawienie takich kanałów jak płatne kampanie Google AdWords, ruch z organicznych wyników wyszukiwania, ruch z odsyłaczy z innych stron, ruch z bezpośrednich wejść po wpisaniu w pasku adresu url strony oraz ruch z social media.