W dobie wszędobylskiego Internetu nie ma nawet konieczności wychodzenia z zacisza domowego, aby móc dokonać interesującego nas zakupu czy też zamówienia potrzebnej usługi. Jedyne czego potrzebujemy do zakupów online to komputer z łączem internetowym, co praktycznie ma dzisiaj każdy. Podążając zgodnie z trendami, coraz więcej sklepów stacjonarnych również wzbogaca swoją ofertę sprzedaży o sklepy internetowe. Jakie wady i zalety mają oba rozwiązania?

Sklep stacjonarny – zalety i wady

Niezaprzeczalną zaletą sklepu stacjonarnego jest z pewnością to, że mamy tutaj możliwość dokładnego obejrzenia i dotknięcia danego przedmiotu. Jeśli chodzi o odzież, to możemy ją przymierzyć na miejscu, towar wypróbować w sklepie, a także zaciągnąć opinii znajomych, którzy udali się z nami na poszukiwania danego produktu. Niestety kupowanie w sklepach stacjonarnych ma też swoje minusy, a są nimi brak możliwości porównania w tym samym czasie ofert innych sklepów. W wielu przypadkach cena produktu okazuje się być znacznie większa, niż te, które oferują sklepy online. Dużym ograniczeniem jest także to, że kupować możemy tylko i wyłącznie w godzinach otwarcia sklepu. Dochodzi jeszcze kwestia poniesienia kosztów dojazdów, jeśli sklep jest oddalony od naszego miejsca zamieszkania, a na poszukiwanie właściwego produktu trzeba przeznaczyć czas i czasem odwiedzić większą ilość punktów.

Plusy i minusy sklepów internetowych

Ogromną zaletą sklepów internetowych jest to, że oferują one znacznie niższe ceny, a ponadto obecnie w wielu sklepach online koszty dostawy są niewielkie albo zerowe, a towar otrzymujemy błyskawicznie. Dużym udogodnieniem jest to, że możemy przeglądać ich oferty i dokonywać zakupu o dowolnej porze dnia i nocy i to w wybranym przez siebie miejscu. Plusem jest także to, że mamy dostęp do szerokiego wachlarza wyboru, dzięki czemu można dobrać produkt w pełni zbliżony do swoich indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Ponadto mamy możliwość porównania cen wielu sprzedawców naraz, więc można liczyć na zaoszczędzenie pieniędzy.

Reklama